Cabres petites, conills gegants
Què descobrirem
A partir del treball amb rèpliques de cranis i motllos, mirarem d'entendre fenòmens curiosos de l'evolució, com ara la insularitat, una possibilitat més del gran laboratori de l'evolució i la selecció natural.
Com ho farem
Ho estudiarem utilitzant el mètode científic , tot comparant diferents taxons de ruminants i mirarem d'entendre i explicar els canvis.
Materials educatius
No
Cost
90€
Descomptes
Escoles de màxima complexitat
Durada
1:30h
Número màxim d'assistents
30
Es pot fer al centre docent?
No
Virtual
Presencial
Mesures COVID-19
Protocol d'actuació per a les activitats escolars 2020-2021
Mentre segueixin vigents les indicacions de les autoritats sanitàries actuals, el Museu de l'Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont mantindrà l'oferta d'activitats escolars habitual excepte la de "Fem de paleontòlegs!".
Tots els tallers que oferim han estat redissenyats per incorporar les mesures de prevenció establertes per les autoritats sanitàries amb l'objectiu de minimitzar els contagis de COVID-19. Malgrat tot, les escoles que s'hi inscriguin accepten les circumstàncies i riscos inherents al context de pandèmia actuals i eximeixen l'entitat organitzadora dela responsabilitat de les contingències que puguin ocasionar-se en relació a la pandèmia.
Mesures de prevenció general:
- Tothom ha de portar mascareta perquè les aules són petites i no es pot garantir la distància de seguretat
- Tothom s'ha de posar gel hidroalcohòlic a l'entrada i la sortida de les instal- lacions
- Els educadors/es portaran mascareta i guants i vetllaran per que es mantinguin les distàncies de seguretat
- Només es donarà hora a una escola per dia, no coincidiran escoles diferents
- No es barrejaran els grups; si venen dos grups de convivència, primer entraran uns i quan aquests acabin l'activitat entrarà el segon grup
- Si hi ha dos grups, utilitzarem les dues aules amb material diferent per cada grup, així tot el material, taules i cadires estarà desinfectat per cada grup.
- No hi hauran consignes, els grups deixaran les bosses i motxilles en espais diferents per no coincidir . Aquests espais es desinfectaran cada dia.
- Les introduccions de les activitats no es faran a l'entrada sinó directament a les sales, així evitem que coincideixi gent a recepció.
Mesures específiques per als tallers:
- El recorregut serà sempre el mateix per a tots els grups que fan tallers: Deixar les bosses i motxilles a l'espai indicat, inici de l'activitat a la sala de la planta baixa, visitar la segona planta, a continuació entrar a l'aula i quan s'acabi l'activitat de l'aula, baixar a la planta baixa, recollir les bosses i motxilles i sortir de les instal- lacions.
- El material és d'ús col- lectiu per a cada grup de convivència estable i es desinfecta cada cop que es fa servir. A més, a l'entrada a l'aula es donaran guants i a la sortida un altre cop gel hidroalcohòlic.
- El taller "El titanosaure i els seus amics" no utilitza material, el material només l'utilitza l'educador/a, com a suport de l'activitat.
Mesures específiques per a les visites guiades:
- Les visites guiades no utilitzen material didàctic
- El recorregut sempre comença per la sala de la planta baixa, segueix en la segona planta on visiten el laboratori de preparació i a continuació baixen a la planta soterrània on entren als compactes on guardem els fòssils.
- Els compactes és un espai petit, es faran subgrups per poder entrar mantenint les distancies de seguretat
Mesures per part del centre educatiu
- Us demanem que us comprometeu a no portar cap infant o adolescent amb simptomatologia compatible amb la Covid-19 o que l'hagi presentat en els darrers 10 dies, que hagi estat declarat contacte estret amb una persona positiva de la malaltia o que hagi tingut simptomatologia compatible en els 10 dies anteriors a la realització de l'activitat. Així mateix, us comprometeu a no portar cap infant que estigui a l'espera del resultat duna PCR o una altra prova de diagnòstic, sigui seva o d'un convivent feta en el marc d'una sospita clínica d'infecció, ni cap infant que estigui exclòs d'assistir al centre escolar el mateix dia de la realització de l'activitat per qualsevol incidència relacionada amb la covid-19.
- Us comprometeu a avisar-nos de qualsevol cas positiu en algun dels participants dins del termini dels 10 dies posteriors a la visita.
Mentre segueixin vigents les indicacions de les autoritats sanitàries actuals, el Museu de l'Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont mantindrà l'oferta d'activitats escolars habitual excepte la de "Fem de paleontòlegs!".
Tots els tallers que oferim han estat redissenyats per incorporar les mesures de prevenció establertes per les autoritats sanitàries amb l'objectiu de minimitzar els contagis de COVID-19. Malgrat tot, les escoles que s'hi inscriguin accepten les circumstàncies i riscos inherents al context de pandèmia actuals i eximeixen l'entitat organitzadora dela responsabilitat de les contingències que puguin ocasionar-se en relació a la pandèmia.
Mesures de prevenció general:
- Tothom ha de portar mascareta perquè les aules són petites i no es pot garantir la distància de seguretat
- Tothom s'ha de posar gel hidroalcohòlic a l'entrada i la sortida de les instal- lacions
- Els educadors/es portaran mascareta i guants i vetllaran per que es mantinguin les distàncies de seguretat
- Només es donarà hora a una escola per dia, no coincidiran escoles diferents
- No es barrejaran els grups; si venen dos grups de convivència, primer entraran uns i quan aquests acabin l'activitat entrarà el segon grup
- Si hi ha dos grups, utilitzarem les dues aules amb material diferent per cada grup, així tot el material, taules i cadires estarà desinfectat per cada grup.
- No hi hauran consignes, els grups deixaran les bosses i motxilles en espais diferents per no coincidir . Aquests espais es desinfectaran cada dia.
- Les introduccions de les activitats no es faran a l'entrada sinó directament a les sales, així evitem que coincideixi gent a recepció.
Mesures específiques per als tallers:
- El recorregut serà sempre el mateix per a tots els grups que fan tallers: Deixar les bosses i motxilles a l'espai indicat, inici de l'activitat a la sala de la planta baixa, visitar la segona planta, a continuació entrar a l'aula i quan s'acabi l'activitat de l'aula, baixar a la planta baixa, recollir les bosses i motxilles i sortir de les instal- lacions.
- El material és d'ús col- lectiu per a cada grup de convivència estable i es desinfecta cada cop que es fa servir. A més, a l'entrada a l'aula es donaran guants i a la sortida un altre cop gel hidroalcohòlic.
- El taller "El titanosaure i els seus amics" no utilitza material, el material només l'utilitza l'educador/a, com a suport de l'activitat.
Mesures específiques per a les visites guiades:
- Les visites guiades no utilitzen material didàctic
- El recorregut sempre comença per la sala de la planta baixa, segueix en la segona planta on visiten el laboratori de preparació i a continuació baixen a la planta soterrània on entren als compactes on guardem els fòssils.
- Els compactes és un espai petit, es faran subgrups per poder entrar mantenint les distancies de seguretat
Mesures per part del centre educatiu
- Us demanem que us comprometeu a no portar cap infant o adolescent amb simptomatologia compatible amb la Covid-19 o que l'hagi presentat en els darrers 10 dies, que hagi estat declarat contacte estret amb una persona positiva de la malaltia o que hagi tingut simptomatologia compatible en els 10 dies anteriors a la realització de l'activitat. Així mateix, us comprometeu a no portar cap infant que estigui a l'espera del resultat duna PCR o una altra prova de diagnòstic, sigui seva o d'un convivent feta en el marc d'una sospita clínica d'infecció, ni cap infant que estigui exclòs d'assistir al centre escolar el mateix dia de la realització de l'activitat per qualsevol incidència relacionada amb la covid-19.
- Us comprometeu a avisar-nos de qualsevol cas positiu en algun dels participants dins del termini dels 10 dies posteriors a la visita.
Transport
Existeix algun espai proper a l'aire lliure on esmorzar o fer una estona d'esbarjo?
Sí, els jardinets de davant del mercat
Primaria
Àmbit lingüístic
Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
Comunicació oral
Comunicació oral
Comunicació oral
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Expressió escrita
Expressió escrita
Expressió escrita
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit de coneixement del medi
Medi natural
Medi social
Món actual
Món actual
Salut i equilibri personal
Salut i equilibri personal
Tecnologia i vida quotidiana
Tecnologia i vida quotidiana
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit matemàtic
Resolució de problemes
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació física
Educació física
Hàbits saludables
Expressió i comunicació corporal
Joc motor i temps de lleure
Hàbits saludables
Expressió i comunicació corporal
Joc motor i temps de lleure
Especifica les competències que es treballen
Àmbit artístic
Percepció, comprensió i valoració
Interpretació i producció
Imaginació i creativitat
Interpretació i producció
Imaginació i creativitat
Especifica les competències que es treballen
Àmbit digital
Instruments i aplicacions
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Hàbits, civisme i identitat digital.
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Hàbits, civisme i identitat digital.
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació en valors
Dimensió personal
Dimensió interpersonal
Dimensió social
Dimensió interpersonal
Dimensió social
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'aprendre per aprendre
Autoconeixement respecte de l’aprenentatge
Aprenentatge individual
Aprenentatge en grup
Actitud positiva envers l’aprenentatge
Aprenentatge individual
Aprenentatge en grup
Actitud positiva envers l’aprenentatge
Especifica les competències que es treballen
Secundaria
Àmbit lingüístic
Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
Comunicació oral
Comunicació oral
Comunicació oral
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Expressió escrita
Expressió escrita
Expressió escrita
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Especifica les competències que es treballen
Àmbit cientificotecnològic
Biologia i geologia
Física i química
Tecnologia
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Medi ambient
Medi ambient
Medi ambient
Salut
Salut
Salut
Especifica les competències que es treballen
Àmbit matemàtic
Resolució de problemes
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Especifica les competències que es treballen
Àmbit digital
Instruments i aplicacions
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital
Especifica les competències que es treballen
Àmbit social
Dimensió històrica
Dimensió geogràfica
Dimensió cultural i artística
Dimensió ciutadana
Dimensió geogràfica
Dimensió cultural i artística
Dimensió ciutadana
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació física
Activitat física saludable
Esport
Activitat física i temps de lleure
Expressió i comunicació corporal
Esport
Activitat física i temps de lleure
Expressió i comunicació corporal
Especifica les competències que es treballen
Àmbit artístic
Percepció i escolta
Expressió, interpretació i creació
Societat i cultura
Expressió, interpretació i creació
Societat i cultura
Especifica les competències que es treballen
Àmbit cultura i valors
Dimensió personal
Dimensió interpersonal
Dimensió sociocultural
Dimensió interpersonal
Dimensió sociocultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit personal i social
Autoconeixement
Aprendre per aprendre
Participació
Aprendre per aprendre
Participació
Especifica les competències que es treballen
Batxillerat
Competències bàsiques
Comunicativa
En la gestió i el tractament de la informació
Digital
En recerca
Personal i interpersonal
En el coneixement i la interacció amb el món
En la gestió i el tractament de la informació
Digital
En recerca
Personal i interpersonal
En el coneixement i la interacció amb el món
Especifica les competències que es treballen
Competència d'utilitzar els recursos lingüístics orals i escrits per poder-los aplicar a les diverses circumstàncies acadèmiques i socials
Competència de mobilitzar recursos per trobar, reunir, seleccionar i analitzar informacions procedents de fonts diverses i en diferents suports
els coneixements i
Competència de mobilitzar els recursos adients per aplicar un mètode lògic i raonable per tal de trobar respostes a preguntes o per resoldre problemes rellevants
Competència de permetre que l'alumnat aprengui a utilitzar de manera responsable els recursos
dins d'una consciència de sostenibilitat del medi ambient.
Competència de mobilitzar recursos per trobar, reunir, seleccionar i analitzar informacions procedents de fonts diverses i en diferents suports
els coneixements i
Competència de mobilitzar els recursos adients per aplicar un mètode lògic i raonable per tal de trobar respostes a preguntes o per resoldre problemes rellevants
Competència de permetre que l'alumnat aprengui a utilitzar de manera responsable els recursos
dins d'una consciència de sostenibilitat del medi ambient.
No hi ha competències a mostrar
ETAPA ESCOLAR I CURSOS
Batxillerat
- Modalitat de ciències i tecnologia