Activitat

Una experiència educativa complementària a l’escola per a descobrir, investigar, reflexionar i aprendre

El món dels conreus i del vi a Castellbisbal

 

 

Què descobrirem

La visita al Museu de la Pagesia ens permetrà conèixer els diferents conreus i els productes que se'n deriven: l'olivera i l'oli, el cereal i la farina, els horts i els fruiters, i la vinya i el vi.
Mentre que la visita a les barraques de vinya que antigament utilitzaven els pagesos ens permetrà imaginar-nos com era el territori abans de la industrialització, ple de vinyes i d'estructures associades amb aquest conreu.

Com ho farem

Mitjançant una visita combinada que es pot realitzar en un únic dia (matí i tarda) o bé en dos matins.
Visitant l'exposició permanent del Museu on es pot observar la llarga tradició agrícola al municipi, des del punt de vista social fins als treballs del camp. El temps de durada és d'1 hora.
Un cop realitzada la visita, sortida a peu des del Museu de la Pagesia fins al Turó de la Gatxarella on veurem diferents barraques de vinya antigament utilitzades pels pagesos.
Recorregut a peu de 5,6 kilòmetres, la majoria pel turó. El temps de durada és de 4 hores.

Materials educatius

No

Cost

Activitat gratuïta

Descomptes

Activitat gratuïta

Durada

Tot el dia

Número màxim d'assistents

30

Es pot fer al centre docent?

No

Virtual

Presencial

Mesures COVID-19

El grup haurà de portar la mascareta posada durant la visita i caldrà utilitzar el gel hidroalcohòlic a l'inici i final; haurà de seguir les indicacions repartides per l'edifici de les mesures de seguretat i higiene i els circuits marcats; i caldrà mantenir de la distància de seguretat amb el personal del Museu.
El professorat haurà d'haver informat prèviament als alumnes de les mesures d'higiene respiratòries (tossir al colze, etc.) i de les mesures genèriques de seguretat i prevenció.
A la visita de les barraques de vinya, el grup correspondrà al grup estable.
A la visita del Museu, tot i que el grup també correspondrà al grup estable, respectant l'aforament màxim del Museu com a mesures Covid, es recomanen els grups de 12-13 persones, en cas que sigui possible, atès a les mides de les sales del Museu.
Es portarà el registre del curs participant pel manteniment de la traçabilitat de les
persones que participin. En cas d'un positiu dins del grup, o el confinament grupal, s'haurà de comunicar al Museu. Aquesta comunicació serà recíproca, en cas contrari.
El centre haurà d'acceptar el document amb les mesures de prevenció Covid i haurà de presentar la Declaració responsable signada pel docent, documents enviats prèviament pel Museu.

Transport

Per l'aparcament d'autocars parlar prèviament amb el personal del Museu.
Per a les barraques de vinya, el lloc d'inici i final de la ruta és diferent.

Existeix algun espai proper a l'aire lliure on esmorzar o fer una estona d'esbarjo?

Barraques de vinya: diferents punt als camins de l'itinerari / Museu de la Pagesia: Parc de l'ermita, Parc Folch i Torres.

Primaria

Àmbit lingüístic

Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit de coneixement del medi

Medi natural
Medi social
 Món actual
 Món actual
 Salut i equilibri personal
 Salut i equilibri personal
 Tecnologia i vida quotidiana
 Tecnologia i vida quotidiana
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit matemàtic

 Resolució de problemes
 Raonament i prova
 Connexions
 Comunicació i representació

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació física

 Educació física
 Hàbits saludables
 Expressió i comunicació corporal
 Joc motor i temps de lleure

Especifica les competències que es treballen

Àmbit artístic

 Percepció, comprensió i valoració
 Interpretació i producció
 Imaginació i creativitat

Especifica les competències que es treballen

Àmbit digital

 Instruments i aplicacions
 Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
 Comunicació interpersonal i col·laboració
 Hàbits, civisme i identitat digital.

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació en valors

 Dimensió personal
 Dimensió interpersonal
 Dimensió social

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'aprendre per aprendre

 Autoconeixement respecte de l’aprenentatge
 Aprenentatge individual
 Aprenentatge en grup
 Actitud positiva envers l’aprenentatge

Especifica les competències que es treballen

Secundaria

Àmbit lingüístic

Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió actitudinal i plurilingüe
 Dimensió actitudinal i plurilingüe
 Dimensió actitudinal i plurilingüe

Especifica les competències que es treballen

Àmbit cientificotecnològic

Biologia i geologia
Física i química
Tecnologia
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Medi ambient
 Medi ambient
 Medi ambient
 Salut
 Salut
 Salut

Especifica les competències que es treballen

Àmbit matemàtic

 Resolució de problemes
 Raonament i prova
 Connexions
 Comunicació i representació

Especifica les competències que es treballen

Àmbit digital

 Instruments i aplicacions
 Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
 Comunicació interpersonal i col·laboració
 Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital

Especifica les competències que es treballen

Àmbit social

 Dimensió històrica
 Dimensió geogràfica
 Dimensió cultural i artística
 Dimensió ciutadana

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació física

 Activitat física saludable
 Esport
 Activitat física i temps de lleure
 Expressió i comunicació corporal

Especifica les competències que es treballen

Àmbit artístic

 Percepció i escolta
 Expressió, interpretació i creació
 Societat i cultura

Especifica les competències que es treballen

Àmbit cultura i valors

 Dimensió personal
 Dimensió interpersonal
 Dimensió sociocultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit personal i social

 Autoconeixement
 Aprendre per aprendre
 Participació

Especifica les competències que es treballen

Batxillerat

Competències bàsiques

 Comunicativa
 En la gestió i el tractament de la informació
 Digital
 En recerca
 Personal i interpersonal
 En el coneixement i la interacció amb el món

Especifica les competències que es treballen

No hi ha competències a mostrar

ETAPA ESCOLAR I CURSOS

Primaria
  • 3r (8-9 anys)
  • 4t (9-10 anys)
  • 5è (10-11 anys)
  • 6è (11-12 anys)

DOCUMENTS

ACCESSIBILITAT

COMENTARIS

LES MEVES ÚLTIMES RESERVES

Image

Contacte

Consell Comarcal del Vallès Occidental

Carretera N-150, Km 15
08227 - Terrassa

Més informació

Search