Activitat

Una experiència educativa complementària a l’escola per a descobrir, investigar, reflexionar i aprendre

LLENGUATGES ARTÍSTICS A L'ESPAI CULTURA

 

 

Què descobrirem

L'Espai Cultura Fundació 1859 ofereix les activitats següents en l'àmbit de llenguatges artístics.

Per fer una reserva, contacteu el correu: visitesec@fundaciosabadell.cat

Com ho farem

FEM UN LLIBRE ANIMAT
NOTA: aquest taller es pot realitzar tant a l'Espai Cultura com a la mateixa escola.
En aquest taller elaborarem un llibre animat, entendrem el principi bàsic de l'animació i veurem la seva relació amb el llenguatge del còmic, dos llenguatges que comparteixen molts dels seus principis bàsics i es nodreixen mútuament.
El llibre animat és una de les primeres formes d’animació, i consisteix a un petit llibret que hi cap al palmell de la mà, que conté una seqüència de dibuixos que varien molt poquet un de l'altra, de manera que quan passem les pàgines ràpidament amb el dit polze, ens crea la il·lusió òptica de moviment.
Abans que arribés l'animació, però, el còmic ja treballava amb la suggerència de moviment a través de la seqüència de vinyetes. Tots dos llenguatges es basen, doncs, en la seqüència, una sèrie de dibuixos o vinyetes ordenades successivament, que tenen una continuïtat i guarden una relació entre si.
El llibre animat ens permetrà entendre el pas d'una seqüència de vinyetes a l'animació. Els protagonistes dels nostres llibres animats seran personatges mítics del còmic. Volem, així, retre homenatge al moment màgic en què els dibuixos de personatges de còmic s'animen i cobren vida.
A qui s'adreça: Alumnes d’educació primària.
Durada: 1 hora i 30 minuts
Preu: 200 € per grup classe

EXPERIMENTEM AMB EL GRAVAT
NOTA: quest taller es pot realitzar tant a l'Espai Cultura com a la mateixa escola.
En aquest taller experimentarem amb el gravat, una tècnica artística tradicional d'estampació. Un gravat és una estampa obtinguda per impressió d’una planxa o matriu sobre la qual hem incidit prèviament amb una eina punxant. L’objectiu del taller és que els alumnes coneguin i experimentin amb tècniques artístiques tradicionals centrant-nos en el procés d'elaboració de planxes i matrius i en l'obtenció d'estampes.
Dins el gravat hi ha moltes tècniques. Cada tècnica demana ser treballada de diferent manera. Al taller treballarem el gravat en relleu, que és aquell que s’obté tallant la superfície d’una planxa per deixar marcat el dibuix i imprimint la zona que no s’ha tallat.
A qui s'adreça: Alumnes d’educació primària.
Durada: 1 hora i 30 minuts
Preu: 200 € per grup classe

ART, GEOMETRIA I EXPRESSIÓ CORPORAL
'Art, geometria i expressió corporal' proposa obrir la mirada entorn la pràctica del dibuix, amb l'objectiu d'experimentar altres maneres de dibuixar deslligades de la representació naturalista i del virtuosisme tècnic. Entendrem el dibuix com el rastre d'un gest efímer que involucra tot el cos. Un dibuix que es desenvolupa en moviment, a partir d'una acció corporal, individual o col·lectiva, i que posa l'èmfasi en la capacitat expressiva del traç i en el procés creatiu.
Com a referent prendrem l’Art espirogràfic humà, l’art de crear dibuixos de formes geomètriques a partir del moviment del nostre cos. Una disciplina que integra dibuix i moviment corporal i que permet treballar la consciència de la simetria i dels límits del nostre cos, la coordinació motriu i la respiració.
Els nens comencen a fer gargots amb 2-3 anys. A poc a poc aprenen a controlar els seus moviments, veuen la relació entre el moviment de la seva mà i les formes que fa, aprenen a dominar-lo i a guiar el seu traç. L’art espirogràfic humà es basa en aquest aprenentatge innat natural del nen, en aquest primer moviment conscient per controlar el moviment i descobrir la petjada del seu gest.
L'Art espirogràfic es basa en la idea de l'espirograf, una joguina que permet fer dibuixos geomètrics amb unes peces de plàstic que funcionen com a engranatges. En comptes, però, de treballar amb plantilles per crear dibuixos geomètrics, s'usa el moviment del propi cos.
Ens inspirarem en l’obra de dos artistes nord-americans, la Heather Hansen i el Tony Orrico. Veurem com treballen, com mouen el seu cos. Les seves obres són tot un espectacle, una performance en viu i en directe, de resultats sorprenents.
A qui s'adreça: Alumnes d’educació primària.
Durada: 1 hora i 30 minuts
Preu: 200 € per grup classe

Materials educatius

Cost

200 € per grup classe

Descomptes

Escoles Màxima Complexitat: 20% de descompte
Escoles Pla Educatiu d’Entorn: 20% de descompte
Escoles d’Educació Especial: 10% de descompte

Durada

1:30h

Número màxim d'assistents

30

Es pot fer al centre docent?

Si

Virtual

Presencial

Mesures COVID-19

Transport

Carrer per a vianants. La parada més propera de FGC és la de Sabadell Plaça Major (és a 5 minuts de l'edifici). La parada més propera de Renfe és la de Renfe Sabadell Centre (és a 12 minuts).

Existeix algun espai proper a l'aire lliure on esmorzar o fer una estona d'esbarjo?

L'Espai Cultura compta amb els Jardinets de la Fundació 1859 Caixa Sabadell, on es pot jugar i menjar.

Primaria

Àmbit lingüístic

Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit de coneixement del medi

Medi natural
Medi social
 Món actual
 Món actual
 Salut i equilibri personal
 Salut i equilibri personal
 Tecnologia i vida quotidiana
 Tecnologia i vida quotidiana
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit matemàtic

 Resolució de problemes
 Raonament i prova
 Connexions
 Comunicació i representació

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació física

 Educació física
 Hàbits saludables
 Expressió i comunicació corporal
 Joc motor i temps de lleure

Especifica les competències que es treballen

Àmbit artístic

 Percepció, comprensió i valoració
 Interpretació i producció
 Imaginació i creativitat

Especifica les competències que es treballen
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
- Competència artística i cultural
- Competència d’aprendre a aprendre

Àmbit digital

 Instruments i aplicacions
 Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
 Comunicació interpersonal i col·laboració
 Hàbits, civisme i identitat digital.

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació en valors

 Dimensió personal
 Dimensió interpersonal
 Dimensió social

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'aprendre per aprendre

 Autoconeixement respecte de l’aprenentatge
 Aprenentatge individual
 Aprenentatge en grup
 Actitud positiva envers l’aprenentatge

Especifica les competències que es treballen

Secundaria

Àmbit lingüístic

Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió actitudinal i plurilingüe
 Dimensió actitudinal i plurilingüe
 Dimensió actitudinal i plurilingüe

Especifica les competències que es treballen

Àmbit cientificotecnològic

Biologia i geologia
Física i química
Tecnologia
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Medi ambient
 Medi ambient
 Medi ambient
 Salut
 Salut
 Salut

Especifica les competències que es treballen

Àmbit matemàtic

 Resolució de problemes
 Raonament i prova
 Connexions
 Comunicació i representació

Especifica les competències que es treballen

Àmbit digital

 Instruments i aplicacions
 Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
 Comunicació interpersonal i col·laboració
 Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital

Especifica les competències que es treballen

Àmbit social

 Dimensió històrica
 Dimensió geogràfica
 Dimensió cultural i artística
 Dimensió ciutadana

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació física

 Activitat física saludable
 Esport
 Activitat física i temps de lleure
 Expressió i comunicació corporal

Especifica les competències que es treballen

Àmbit artístic

 Percepció i escolta
 Expressió, interpretació i creació
 Societat i cultura

Especifica les competències que es treballen

Àmbit cultura i valors

 Dimensió personal
 Dimensió interpersonal
 Dimensió sociocultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit personal i social

 Autoconeixement
 Aprendre per aprendre
 Participació

Especifica les competències que es treballen

Batxillerat

Competències bàsiques

 Comunicativa
 En la gestió i el tractament de la informació
 Digital
 En recerca
 Personal i interpersonal
 En el coneixement i la interacció amb el món

Especifica les competències que es treballen

No hi ha competències a mostrar

ETAPA ESCOLAR I CURSOS

Tot primaria

ACCESSIBILITAT

COMENTARIS

LES MEVES ÚLTIMES RESERVES

Image

Contacte

Consell Comarcal del Vallès Occidental

Carretera N-150, Km 15
08227 - Terrassa

Més informació

Search