Activitat

Una experiència educativa complementària a l’escola per a descobrir, investigar, reflexionar i aprendre

‘De la llana al drap: com es fa un vestit’

 

 

Què descobrirem

En el present taller l’alumnat descobrirà els diferents fibres i materials que s’utilitzen per a fer roba, la seva procedència, com diferenciar-los i podrà aprendre el procés de transformació de la llana en drap.

Com ho farem

Els objectius del taller s’assoliran amb la manipulació d’uns petits talers, es contextualitzarà les màquines reals que s’utilitzaven per l’elaboració de teixits amb l’objectiu final d’elaborar una petita peça de roba que els alumnes s’enduran, tot coneixent la història tèxtil de la fàbrica Vapor Aranyó.

Materials educatius

- Telers petits
- Llana pels telers
- Diferents fibres per manipular: cotó, llana, cuir, cànem, lli...
- Una peça de roba feta amb cadascun dels teixits

Cost

37.5€

Descomptes

El preu s'ajustarà segons el número d'integrants de cada grup.

Durada

2:00h

Número màxim d'assistents

30

Es pot fer al centre docent?

No

Virtual

Presencial

Mesures COVID-19

Transport

Transport públic:
- parada del bus Avinguda de Santiga - Amadeu Vives o Avinguda de Santiga - Martí Costa
- renfe: parada Santa Perpètua La Florida (línia R3) i parada Santa Perpètua de Mogoda Riera de Caldes (línia R8)

Aparcament per a vehicles particulars: https://maps.app.goo.gl/wvQg8HPAzq9Db6m37

Existeix algun espai proper a l'aire lliure on esmorzar o fer una estona d'esbarjo?

La Plaça 8 de març o el propi pati interior del MTIV

Primaria

Àmbit lingüístic

Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural

Especifica les competències que es treballen
Competència en comunicació lingüística

Àmbit de coneixement del medi

Medi natural
Medi social
 Món actual
 Món actual
 Salut i equilibri personal
 Salut i equilibri personal
 Tecnologia i vida quotidiana
 Tecnologia i vida quotidiana
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural

Especifica les competències que es treballen
Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural

Àmbit matemàtic

 Resolució de problemes
 Raonament i prova
 Connexions
 Comunicació i representació

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació física

 Educació física
 Hàbits saludables
 Expressió i comunicació corporal
 Joc motor i temps de lleure

Especifica les competències que es treballen

Àmbit artístic

 Percepció, comprensió i valoració
 Interpretació i producció
 Imaginació i creativitat

Especifica les competències que es treballen
Educació artística: Dissenyar, elaborar i difondre creacions culturals i artístiques col·laboratives

Àmbit digital

 Instruments i aplicacions
 Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
 Comunicació interpersonal i col·laboració
 Hàbits, civisme i identitat digital.

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació en valors

 Dimensió personal
 Dimensió interpersonal
 Dimensió social

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'aprendre per aprendre

 Autoconeixement respecte de l’aprenentatge
 Aprenentatge individual
 Aprenentatge en grup
 Actitud positiva envers l’aprenentatge

Especifica les competències que es treballen

Secundaria

Àmbit lingüístic

Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió actitudinal i plurilingüe
 Dimensió actitudinal i plurilingüe
 Dimensió actitudinal i plurilingüe

Especifica les competències que es treballen

Àmbit cientificotecnològic

Biologia i geologia
Física i química
Tecnologia
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Medi ambient
 Medi ambient
 Medi ambient
 Salut
 Salut
 Salut

Especifica les competències que es treballen

Àmbit matemàtic

 Resolució de problemes
 Raonament i prova
 Connexions
 Comunicació i representació

Especifica les competències que es treballen

Àmbit digital

 Instruments i aplicacions
 Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
 Comunicació interpersonal i col·laboració
 Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital

Especifica les competències que es treballen

Àmbit social

 Dimensió històrica
 Dimensió geogràfica
 Dimensió cultural i artística
 Dimensió ciutadana

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació física

 Activitat física saludable
 Esport
 Activitat física i temps de lleure
 Expressió i comunicació corporal

Especifica les competències que es treballen

Àmbit artístic

 Percepció i escolta
 Expressió, interpretació i creació
 Societat i cultura

Especifica les competències que es treballen

Àmbit cultura i valors

 Dimensió personal
 Dimensió interpersonal
 Dimensió sociocultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit personal i social

 Autoconeixement
 Aprendre per aprendre
 Participació

Especifica les competències que es treballen

Batxillerat

Competències bàsiques

 Comunicativa
 En la gestió i el tractament de la informació
 Digital
 En recerca
 Personal i interpersonal
 En el coneixement i la interacció amb el món

Especifica les competències que es treballen

Infantil

Quines són les capacitats que es treballen amb aquesta activitat?

Competència en ciència, tecnologia i enginyeria, Competència d'aprendre a aprendre, Competència en pensament creatiu, Competència específica de l’etapa: Diàleg corporal amb l'entorn. Exploració d'objectes i materials

ETAPA ESCOLAR I CURSOS

Primaria
  • 1r (6-7 anys)
  • 2n (7-8 anys)

DOCUMENTS

ACCESSIBILITAT

COMENTARIS

LES MEVES ÚLTIMES RESERVES

Image

Contacte

Consell Comarcal del Vallès Occidental

Carretera N-150, Km 15
08227 - Terrassa

Més informació

Search