Activitat

Una experiència educativa complementària a l’escola per a descobrir, investigar, reflexionar i aprendre

ITINERARI “A TOC DE PITO”

 

 

Què descobrirem

Terrassa va ser una de les ciutats més importants durant la revolució industrial. La fisonomia de la ciutat va canviar en poc temps: fàbriques tèxtils, vapors, magatzems, xemeneies, cases burgeses, habitatges d’obrers, l’estació del tren, el mercat, les botigues, les escoles...
El patrimoni industrial modernista terrassenc destaca per la seva qualitat artística. Trobem arquitectes com Lluís Muncunill, Melcior Viñals, Josep M. Coll i Bacardí, Antoni Pascual però també destaquen altres artistes i artesans.
La Teresina és una nena que treballa fent encàrrecs per la Terrassa industrial. Va de bòlit! De la fàbrica al mercat, del mercat a l’Ajuntament... Uf, quina feinada! Per això, ens ha demanat si la volem ajudar.
Si l’acompanyeu us explicarà com és el seu dia a dia i la vida a la Terrassa industrial.

Com ho farem

Itinerari guiat.

Consulteu la fitxa descriptiva a: https://www.terrassa.cat/documents/12006/45421033/21-22_37_MdT_a_toc_pito.pdf/d42d75ca-d16a-4b24-ae25-1c32a31bd44a

Materials educatius

- Titella
- mocadors per las infants per vestir-se d’obrers

Cost

40 EUR/grup

Descomptes

Durada

1:00h

Número màxim d'assistents

30

Es pot fer al centre docent?

No

Virtual

Presencial

Mesures COVID-19

Amb totes les mesures de prevenció i seguretat per fer front a la crisi sanitària de la covid-19.

• Utilitzar mascareta durant tota l’activitat.
• No presentar cap simptomatologia compatible amb la COVID-19.
• No haver estat en contacte estret amb cap positiu confirmat o simptomatologia compatible en els darrers 10 dies anteriors a l'activitat.
• El personal educatiu del Museu de Terrassa respectarà totes les directrius de prevenció del protocol del centre i portarà Equip de Protecció Individual.

Transport

En cotxe:
Per l'autopista C-58 (Barcelona/Meridiana - Terrassa) o l'autopista C-32 (peatge, Terrassa - Barcelona pels túnels de Vallvidrera o Manresa - Terrassa). Us recomanem agafar la sortida Terrassa Centre i arribar al centre històric.

Aparcament:
Al Portal de Sant Roc, a la Plaça Vella, al Raval de Montserrat, al Vapor Ventalló i al Passeig Comte d'Ègara.

En tren:
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya - FGC (Línia S1-Terrassa). Estació Terrassa Rambla
Rodalies RENFE (Línia R4). Estació Terrassa

En autobús urbà TMESA:
L1, L2, L4, L5, L6, L8, L9, L12 (Mercat) i L1 (Plaça Didó)

Existeix algun espai proper a l'aire lliure on esmorzar o fer una estona d'esbarjo?

Depèn del punt d'inici.

Primaria

Àmbit lingüístic

Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit de coneixement del medi

Medi natural
Medi social
 Món actual
 Món actual
 Salut i equilibri personal
 Salut i equilibri personal
 Tecnologia i vida quotidiana
 Tecnologia i vida quotidiana
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit matemàtic

 Resolució de problemes
 Raonament i prova
 Connexions
 Comunicació i representació

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació física

 Educació física
 Hàbits saludables
 Expressió i comunicació corporal
 Joc motor i temps de lleure

Especifica les competències que es treballen

Àmbit artístic

 Percepció, comprensió i valoració
 Interpretació i producció
 Imaginació i creativitat

Especifica les competències que es treballen

Àmbit digital

 Instruments i aplicacions
 Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
 Comunicació interpersonal i col·laboració
 Hàbits, civisme i identitat digital.

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació en valors

 Dimensió personal
 Dimensió interpersonal
 Dimensió social

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'aprendre per aprendre

 Autoconeixement respecte de l’aprenentatge
 Aprenentatge individual
 Aprenentatge en grup
 Actitud positiva envers l’aprenentatge

Especifica les competències que es treballen

Secundaria

Àmbit lingüístic

Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió actitudinal i plurilingüe
 Dimensió actitudinal i plurilingüe
 Dimensió actitudinal i plurilingüe

Especifica les competències que es treballen

Àmbit cientificotecnològic

Biologia i geologia
Física i química
Tecnologia
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Medi ambient
 Medi ambient
 Medi ambient
 Salut
 Salut
 Salut

Especifica les competències que es treballen

Àmbit matemàtic

 Resolució de problemes
 Raonament i prova
 Connexions
 Comunicació i representació

Especifica les competències que es treballen

Àmbit digital

 Instruments i aplicacions
 Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
 Comunicació interpersonal i col·laboració
 Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital

Especifica les competències que es treballen

Àmbit social

 Dimensió històrica
 Dimensió geogràfica
 Dimensió cultural i artística
 Dimensió ciutadana

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació física

 Activitat física saludable
 Esport
 Activitat física i temps de lleure
 Expressió i comunicació corporal

Especifica les competències que es treballen

Àmbit artístic

 Percepció i escolta
 Expressió, interpretació i creació
 Societat i cultura

Especifica les competències que es treballen

Àmbit cultura i valors

 Dimensió personal
 Dimensió interpersonal
 Dimensió sociocultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit personal i social

 Autoconeixement
 Aprendre per aprendre
 Participació

Especifica les competències que es treballen

Batxillerat

Competències bàsiques

 Comunicativa
 En la gestió i el tractament de la informació
 Digital
 En recerca
 Personal i interpersonal
 En el coneixement i la interacció amb el món

Especifica les competències que es treballen

Infantil

Quines són les capacitats que es treballen amb aquesta activitat?

Coneixement de l’entorn
Autoestima
Autonomia
Pensar, crear, explicar...
Expressió
Observació, exploració, interès
Consciència d’ésser, iniciativa, autoprotecció
Conviure en la diversitat
Autonomia personal i relació social

ETAPA ESCOLAR I CURSOS

Infantil
  • 2n cicle - parvulari (3-6 anys)
Primaria
  • 1r (6-7 anys)
  • 2n (7-8 anys)

DOCUMENTS

ACCESSIBILITAT

COMENTARIS

LES MEVES ÚLTIMES RESERVES

Image

Contacte

Consell Comarcal del Vallès Occidental

Carretera N-150, Km 15
08227 - Terrassa

Més informació

Search