Activitat

Una experiència educativa complementària a l’escola per a descobrir, investigar, reflexionar i aprendre

ITINERARI “TERRASSA A L’ÈPOCA MODERNA”

 

 

Què descobrirem

La Terrassa d’època moderna és una vila pagesa i tèxtil tradicional.
En el segle XVII s’hi produeix un important creixement demogràfic. Tot i que es posen els fonaments de l’organització de la indústria tèxtil, és un període de grans crisis.
En aquests anys, la ciutat pateix epidèmies de pesta. Una d’elles coincideix amb la Guerra dels Segadors, provocant la fam i la misèria entre la població.
És una època de nombrosos enfrontaments i violència. Alguns conflictes els provoquen els bandolers.
El segle XVIII s’inicia amb la Guerra de Successió que va comportar greus conseqüències per a la vila de Terrassa.
Pocs anys després, la població es recupera i comença un període de transformacions econòmiques que provocaran que, a finals de segle, Terrassa sigui un important nucli industrial.
Malauradament, aquest segle acaba amb una nova guerra, la del francès, que devasta la ciutat i la seva economia.
El recorregut permet enllaçar carrers i elements patrimonials de la ciutat que van ser significatius durant aquest període.

Aquest itinerari es pot adaptar per treballar amb més profunditat la Guerra de Successió i els fets de 1713 a Terrassa.

Com ho farem

Itinerari guiat.

Consulteu la fitxa descriptiva a: https://www.terrassa.cat/documents/12006/45421033/21-22_32_MdT_itinerari_epoca_moderna.pdf/b837a697-128f-44d0-9213-3c96c994d7f1

Materials educatius

- Làmines il•lustrades del convent de Sant Francesc i la vila de Terrassa durant l’època moderna
- Quadern i Dossier didàctic del Museu núm. 4. “El claustre de Sant Francesc”: https://www.terrassa.cat/quaderns-i-dossiers-didactics

Cost

64 EUR/grup

Descomptes

Durada

2:00h

Número màxim d'assistents

5

Es pot fer al centre docent?

No

Virtual

Presencial

Mesures COVID-19

Amb totes les mesures de prevenció i seguretat per fer front a la crisi sanitària de la covid-19.

• Utilitzar mascareta durant tota l’activitat.
• No presentar cap simptomatologia compatible amb la COVID-19.
• No haver estat en contacte estret amb cap positiu confirmat o simptomatologia compatible en els darrers 10 dies anteriors a l'activitat.
• El personal educatiu del Museu de Terrassa respectarà totes les directrius de prevenció del protocol del centre i portarà Equip de Protecció Individual.

Transport

Depèn del punt d'inici.

Existeix algun espai proper a l'aire lliure on esmorzar o fer una estona d'esbarjo?

Depèn del punt d'inici.

Primaria

Àmbit lingüístic

Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit de coneixement del medi

Medi natural
Medi social
 Món actual
 Món actual
 Salut i equilibri personal
 Salut i equilibri personal
 Tecnologia i vida quotidiana
 Tecnologia i vida quotidiana
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit matemàtic

 Resolució de problemes
 Raonament i prova
 Connexions
 Comunicació i representació

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació física

 Educació física
 Hàbits saludables
 Expressió i comunicació corporal
 Joc motor i temps de lleure

Especifica les competències que es treballen

Àmbit artístic

 Percepció, comprensió i valoració
 Interpretació i producció
 Imaginació i creativitat

Especifica les competències que es treballen

Àmbit digital

 Instruments i aplicacions
 Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
 Comunicació interpersonal i col·laboració
 Hàbits, civisme i identitat digital.

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació en valors

 Dimensió personal
 Dimensió interpersonal
 Dimensió social

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'aprendre per aprendre

 Autoconeixement respecte de l’aprenentatge
 Aprenentatge individual
 Aprenentatge en grup
 Actitud positiva envers l’aprenentatge

Especifica les competències que es treballen

Secundaria

Àmbit lingüístic

Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió actitudinal i plurilingüe
 Dimensió actitudinal i plurilingüe
 Dimensió actitudinal i plurilingüe

Especifica les competències que es treballen

Àmbit cientificotecnològic

Biologia i geologia
Física i química
Tecnologia
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Medi ambient
 Medi ambient
 Medi ambient
 Salut
 Salut
 Salut

Especifica les competències que es treballen

Àmbit matemàtic

 Resolució de problemes
 Raonament i prova
 Connexions
 Comunicació i representació

Especifica les competències que es treballen

Àmbit digital

 Instruments i aplicacions
 Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
 Comunicació interpersonal i col·laboració
 Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital

Especifica les competències que es treballen

Àmbit social

 Dimensió històrica
 Dimensió geogràfica
 Dimensió cultural i artística
 Dimensió ciutadana

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació física

 Activitat física saludable
 Esport
 Activitat física i temps de lleure
 Expressió i comunicació corporal

Especifica les competències que es treballen

Àmbit artístic

 Percepció i escolta
 Expressió, interpretació i creació
 Societat i cultura

Especifica les competències que es treballen

Àmbit cultura i valors

 Dimensió personal
 Dimensió interpersonal
 Dimensió sociocultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit personal i social

 Autoconeixement
 Aprendre per aprendre
 Participació

Especifica les competències que es treballen

Batxillerat

Competències bàsiques

 Comunicativa
 En la gestió i el tractament de la informació
 Digital
 En recerca
 Personal i interpersonal
 En el coneixement i la interacció amb el món

Especifica les competències que es treballen

No hi ha competències a mostrar

ETAPA ESCOLAR I CURSOS

Tot secundaria
Batxillerat
  • Modalitat d'Arts
  • Modalitat d’humanitats i ciències socials
Tot altres formacions

DOCUMENTS

ACCESSIBILITAT

COMENTARIS

LES MEVES ÚLTIMES RESERVES

Image

Contacte

Consell Comarcal del Vallès Occidental

Carretera N-150, Km 15
08227 - Terrassa

Més informació

Search